Tekintettel arra, hogy az elosztói engedélyes társaság nem változik meg, ezért az általa jogszerűen kezelt adatokat továbbra is ugyanolyan feltételekkel fogja kezelni. Az ügyfélszolgálati tevékenység során a kereskedő a számlázással kapcsolatos ügyekben, míg az OPUS TITÁSZ Zrt. a műszaki ügyekben fog eljárni.
Lakossági ügyfelek Műszaki, hálózati információkat az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálati csatornáin kaphat. Ilyenek például az áramszüneti értesítések, műszaki igénybejelentések, közvilágítási hibabejelentés, aggregátor használat bejelentése, előzetes igénybejelentés, új bekapcsolás, teljesítményváltozás, szabálytalan vételezés bejelentése, műszaki panaszbejelentés, mérőhelyi munkák. A felsoroltak mellett minden más hálózati érintettségű műszaki ügyet (pl.: HMKE engedélyeztetés) is az OPUS TITÁSZ Zrt.-nél intézhet. Az ügyintézéshez szükséges nyomtatványok letölthetők weboldalunkról, de elérhetők a személyes ügyfélszolgálati irodánkban is.
Számlázással kapcsolatban az egyetemes szolgáltatójával, villamos-energia kereskedőjével kötött szerződése alapján történik az energia díjak és rendszerhasználati díjak számlázása. A számlázással, számlareklamációval, ügyfélcserével, szerződéskötéssel, azaz az egyetemes szolgáltatással kapcsolatos kérdésekkel, havi mérőállás diktálással egyetemes szolgáltatóját/kereskedőjét keresse.
Tartozás miatti kikapcsolás esetén a tartozás megfizetését az Egyetemes szolgáltató/ Kereskedője felé kell jeleznie, a visszakapcsolási díj kiegyenlítését pedig ezzel egyidejűleg az OPUS TITÁSZ Zrt.-nél jelezheti.
Az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálata az alábbi személyes és digitális csatornákon lesz elérhető:
Személyes ügyfélszolgálati irodák:
- 4030 Debrecen, Híd utca 1.
- 5000 Szolnok, Thököly út 79.
- 4400 Nyíregyháza, Debreceni út 102.
Nyitvatartás:
Hétfőtől-péntekig 8:00-14:00, szerdán 8:00-20:00 , előzetes időpontfoglalás szükséges.
Telefonos ügyfélszolgálat: 06 52 569 400
- Műszaki információs vonal: Hétfőtől-péntekig 8:00-14:00, szerdán 8:00-20:00 óráig érhető el.
- Műszaki hibabejelentő telefonszám: 06 80 210 310. Telefonos hibabejelentés az alábbi idősávokban érhető el: hétfőtől- vasárnapig: 00:00 órától - 24:00 óráig
Online ügyfélszolgálat: www.opusenergetika.hu Önkormányzatok Műszaki, áramhálózati ügyet kizárólag az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálatánál intézhetnek.
Szerződéskötéssel, számlázással, számlareklamációval és ügyfélváltozással kapcsolatos ügyek intézésében egyetemes szolgáltatójuk vagy kereskedőjük az illetékes. Az energiadíjak és rendszerhasználati díjak számlázása a villamosenergia-kereskedőjükkel kötött szerződése alapján történik.
Az önkormányzatok számára külön hibabejelentő vonallal rendelkezünk: 06 80 286 100, amely a nap 24 órájában elérhető.
Személyes ügyfélszolgálati irodák:
- 4030 Debrecen, Híd utca 1.
- 5000 Szolnok, Thököly út 79.
- 4400 Nyíregyháza, Debreceni út 102.
Nyitvatartás: Hétfőtől-péntekig 8:00-14:00, szerdán 8:00-20:00
Telefonos ügyfélszolgálat:
- Műszaki hibabejelentő vonal a nap 24 órájában: 06 80 210 310
- Műszaki információs vonal: 06 52 569 400
- Önkormányzati műszaki hibabejelentő vonal a nap 24 órájában: 06 80 286 100
- Levelezési cím: 4002 Debrecen, Pf. 512.
A telefonos ügyfélszolgálat hétfőtől-péntekig 8:00-14:00, szerdán 8:00-20:00 óráig érhető el.
Online ügyfélszolgálat: www.opusenergetika.hu
Versenypiaci ügyfelek Akárcsak a többi ügyfelünk, versenypiaci ügyfélként is minden műszaki, hálózati ügyet, mint például mérőhelyi munkák, új bekapcsolás, napelem felszerelés, hibabejelentés, közvilágítási hibabejelentés, aggregátor használat bejelentése, előzetes igénybejelentés, új bekapcsolás, teljesítmény változás, szabálytalan vételezés bejelentése, panaszbejelentés, ezentúl az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálati csatornáin intézhetnek.
Szerződéskötéssel, számlázással, számlareklamációval és ügyfélváltozással kapcsolatos ügyek intézésében a kereskedőjük az illetékes.
Hátralék miatti kikapcsolás esetén a tartozás megfizetését a kereskedőjük felé kell jelezni, a visszakapcsolási díj kiegyenlítését pedig ezzel egyidejűleg az OPUS TITÁSZ Zrt.-nél jelezhetik.
Az ügyfélszolgálati tevékenység során a kereskedő a számlázással kapcsolatos ügyekben, míg az OPUS TITÁSZ Zrt. a műszaki ügyekben fog eljárni.
RHD ügyfelek A rendszerhasználati díjat az OPUS TITÁSZ Zrt. számlázza önnek, az energiadíjakat pedig a versenypiaci kereskedője.
Az OPUS TITÁSZ Zrt. által számlázott tételek befizetése történhet:
- postai számlabefizetési megbízáson (csekken);
- pénztári befizetés útján bankkártyával;
- átutalással.
Csoportos beszedési megbízással és inkasszóval történő fizetésre nincs lehetőség.
Azok az ügyfelek, akik az alapdíjat és a teljesítmény díjat külön számlában, előre fizetik a tárgyhóra vonatkozóan, az átállás első hónapjában ezt az előlegszámlát nem fogják külön megkapni, hanem az abban szereplő díjtételeket az első havi számlájukban számoljuk el.
Távmérős ügyfelek Az OPUS TITÁSZ Zrt. ellátási területéhez tartozó mérési pontok adatai egy távleolvasási portálon keresztül elérhetőek, amelyre külön regisztráció szükséges.
A Távleolvasási portálról és a regisztrációról itt tájékozódhat: OPUS TITÁSZ Zrt. Távleolvasási portál
Regisztrált szerelők A plombabontási jogosultsággal rendelkező regisztrált szerelők kötelezettsége, az együttműködési megállapodásban leírtak alapján, hogy a leszerelt egyedi sorszámú zárópecséteket az Elosztói Engedélyes részére továbbra is kötelező leadni.
Az összegyűjtött plombákat, a kitöltött formanyomtatvánnyal (Igénybejelentés zárópecsét bontásra) együtt, havi egy alkalommal kell leadni a területileg illetékes mérőlogisztikusnak, akik tételesen, sorszám szerint veszi át azokat.
Regisztrált szerelői támogató vonalunk:
06 30 720 4828, amely hétfőtől péntekig 7:00-től 15:00 óráig érhető el.
A zárópecsétek az alábbi helyszíneken adható le, telefonos egyeztetés alapján:
Név Székely Attila
Cím és fogadási időpont Karcag, Madarasi út 54. minden hónap utolsó hete
E-mail cím szekely.attila@opustitasz.hu
Mobil 06 30 378 2658
|
Név Kaló Róbert
Cím és fogadási időpont Szolnok, Verseghy út 3. porta munkanapokon 08.00–16.00
E-mail cím kalo.robert@opustitasz.hu
Mobil 06 30 378 2846
|
Név Kerti Erika
Cím és fogadási időpont Debrecen, Híd u. 10–12. munkanapokon 07.00–15.00
E-mail cím kerti.erika@opustitasz.hu
Mobil 06 30 476 2849
|
Név Ricz Erzsébet
Cím és fogadási időpont Nyíregyháza, Bethlen Gábor u. 53. munkanapokon 08.00–15.00
E-mail cím ricz.erzsebet@opustitasz.hu
Mobil 06 30 747 2677
|
Előre fizetős mérővel rendelkező ügyfelek Az előre fizetős mérőórákat évente leolvassák az OPUS TITÁSZ Zrt. munkatársai, megbízottjai. A leolvasás után ügyfeleink kapnak egy számlát az utolsó feltöltés óta eltelt időszakra vonatkozó időarányos elosztói alapdíjról. Az éves elszámoló számla elkészítésének feltétele az éves leolvasás. Ennek külön költsége nincs. Fontos azonban, hogy a leolvasást követően készül egy elszámoló számla, amelyben az utolsó feltöltés óta eltelt időszak éves elosztói alapdíjának időarányos része kiszámlázásra kerül. A számlán szereplő összeget befizetheti csekken a számla kézhezvételét követően, de ha ezt nem teszi meg, akkor a következő feltöltésnél automatikusan le lesz vonva a feltöltött összegből.
Miért van szükség az előre fizetős mérő leolvasására? Az éves leolvasásra azért van szükség, mert az érvényes szabályozás szerint az előre fizetős mérők esetén is kell éves elszámolószámlát készítenie az áramszolgáltatónak. A felhasználási helyek rendszeres ellenőrzése emellett fontos szerepet játszik a nem megfelelő vagy akár életveszélyes mérőhelyek és a szabálytalan vételezés felderítésében is.
Milyen plusz költségem lesz a leolvasás miatt az előre fizetős mérőórámnál? Az éves leolvasás nem jár semmilyen többlet költséggel.
Mit tartalmaz a leolvasás után kiállításra kerülő számla? Az elszámoló számlán szereplő összeget az ügyfél befizetheti csekken, de ha ezt nem teszi meg, akkor a következő feltöltéskor a feltöltött összegből automatikusan levonásra kerül.
A számlán feltüntetésre kerül a következő éves leolvasás időszaka is.
Érinti-e a leolvasás a fennálló tartozások rendezését? A mérők éves leolvasása a fogyasztók esetlegesen fennálló tartozásainak megállapodás szerinti rendezését nem érintik.
Milyen célt szolgál a leolvasás? A felhasználási helyek rendszeres leolvasása az adatpontosítások mellett fontos szerepet játszik a nem megfelelő vagy akár életveszélyes mérőhelyek és a szabálytalan vételezés felderítésében is.
Kérhet-e pénzt tőlem a leolvasó? Hivatalosan megbízott leolvasók, akik OPUS TITÁSZ logóval ellátott formaruhában, leolvasói igazolvánnyal rendelkeznek, a helyszínen nem kérhetnek pénzt.
Amennyiben pénzt kérnek öntől, akkor ál-leolvasóval van dolga. Kérjük, ilyen esetekben mihamarabb értesítse a szolgáltató munkatársait, vagy akár közvetlenül a rendőrséget!
Éves leolvasást követően ki állítja ki az elszámoló számlát? Illetékes villamosenergia kereskedője/egyetemes szolgáltatója.
Éves leolvasás nem valósult meg, mikor fogják pótolni? Ha nem volt sikeres az első leolvasás: Leolvasóink ismét megkísérlik a mérő leolvasását az eredeti időponttól számított 60 napon belül. Ha nem tudunk bejutni első felkeresés alkalmával értesítő hagyunk a helyszínen. Ezen feltüntetjük a leolvasó elérhetőségét és azt az időpontot, amikor a kolléga vissza tud menni és elvégzi a leolvasást. Az értesítőn szereplő telefonszámon érheti el munkatársunkat, amennyiben a megadott időpont nem megfelelő Önnek.
Becsült számlát kaptam, mi a teendőm? Éves leolvasást követően, amennyiben az első leolvasás sikertelen volt, becsült érték kerül rögzítésre a rendszerünkben. Leolvasóink ismét megkísérlik a leolvasást az eredeti időponttól számított 60 napon belül. Ha nem tudunk bejutni első felkeresés alkalmával értesítő hagyunk a helyszínen. Ezen feltűntetjük a leolvasó elérhetőségét és azt az időpontot, amikor a kolléga vissza tud menni és elvégzi a leolvasást. Az értesítőn szereplő telefonszámon érheti el kollégánkat, amennyiben a megadott időpont nem megfelelő Önnek.
Jogosult vagyok egyetemes szolgáltatásra? A jelenleg érvényben lévő jogszabály szerint az alábbi feltételek alapján lehet jogosult az egyetemes szolgáltatásra:
- Minden lakossági felhasználó
- Kisfeszültségen vételező, összes felhasználási helyük tekintetében együttesen 3x63 A-nál nem nagyobb csatlakozási teljesítményű nem-lakossági felhasználók
- Külön jogszabály szerinti költségvetési szervek és közfeladatot ellátó intézményeik
- Helyi önkormányzatok és a közfeladatot ellátó költségvetési intézményeik
- Közfeladatot ellátó egyházi jogi személyek
- Közfeladatot ellátó alapítványi fenntartású intézmények
Miért kapok az elosztótól rendszerhasználati díj számlát? A rendszerhasználók a rendszerhasználati díjakat fizethetik közvetlenül az elosztói engedélyes által kibocsátott számla alapján (közvetlen vagy direkt rendszerhasználati díj fizetés), vagy - amennyiben kereskedőjükkel ebben megállapodnak – azt fizethetik a villamosenergia-kereskedőjüknek is, az általa kibocsátott számla alapján. A második esetben a kereskedő és az elosztói engedélyes a rendszerhasználati díjak vonatkozásában egymással elszámol.
Mit jelent az elosztói ellátott státusz? Egyetemes szolgáltatója/villamosenergia kereskedője egyoldalúan felbontotta a villamosenergia vásárlási szerződését. Az érvényben lévő Hálózathasználati szerződés értelmében ilyen esetben az elosztói engedélyestől vételezi a villamosenergiát jogszabályban meghatározott tarifával.
Amint választ egy másik villamosenergia kereskedőt/egyetemes szolgáltatót, mellyel megköti a villamosenergia vásárlásról szóló szerződést, a szerződés nélkül vételezett időszak véget ér.
Személyes adataim rosszul szerepelnek a számlán. Melyik szolgáltatóhoz forduljak? Az OPUS TITÁSZ Zrt., mint elosztói engedélyes az Ön személyes adatait nem módosíthatja. Keresse fel számlakibocsájtóját, aki a módosítások elvégzését követően értesít bennünket a helyes adatokról.
Felhasználási hely címem rosszul szerepel a számlán. Melyik szolgáltatóhoz forduljak? A felhasználási hely címének változását 60 napnál nem régebbi hiteles tulajdoni lappal, utcanév változás esetén önkormányzati határozattal igazolhatja Társaságunk részére. Ezt követően a módosítást elvégezzük és értesítjük illetékes villamosenergia kereskedőjét/egyetemes szolgáltatóját.
Ki végzi az éves mérőleolvasást? Az éves mérőleolvasást az OPUS TITÁSZ Zrt. munkatársai végzik.
Mikor és hogyan diktálhatok? Havi mérőállás diktálással kapcsolatban kérjük, keresse fel egyetemes szolgáltatóját vagy villamosenergia kereskedőjét.
Milyen díjakra lehet számolni a bekapcsoláshoz kapcsolódóan? Az ön által választott regisztrált villanyszerelő munkadíjára. Ezt nem nekünk fizeti, hanem a vállalkozóként dolgozó regisztrált szerelőnek, illetve, ha a fázisonként igényelt névleges áramerősségek összege meghaladja a 32 ampert, akkor 3.900 Ft + áfa, amperenkénti díj kerül kiszámlázásra részünkről. Ezek pontos összegét a regisztrált szerelővel pontosíthatja.
Mi az új bekapcsolás folyamata? Honlapunkon (www.opustitasz.hu) minden információt megtalál, a kitöltendő nyomtatványokkal együtt. Előszőr keresnie kell egy regisztrált villanyszerelőt. Ilyen szerelőt a MEEVET.HU honlapon talál. A regisztrált villanyszerelő a helyszínen felméri a szükséges munkákat, kitölti és benyújtja felénk a szükséges nyomtatványokat. Ha meghatalmazza a szerelőt, Önnek csak várnia kell. Szeretném felhívni a figyelmét, hogy a regisztrált szerelői tevékenység nem ingyenes, ennek díja eltérhet a szakemberek által adott árajánlat alapján. Ha a fázisonként igényelt névleges áramerősségek összege meghaladja a 32 ampert, akkor a díja 3.900 Ft + áfa. Ezek pontos összegét a regisztrált szerelővel pontosíthatja.
Az igény benyújtását, illetve feldolgozását követően szerződést, szükség esetén számlát küldünk a megadott címre. Kiválaszthatja, hogy postai úton vagy e-mailen keresztül kívánja megkapni szerződéseit.
Hálózat csatlakozási szerződést kaptam, mikor fog elkészülni a Hálózat használati szerződés? Amennyiben kapott számlát és befizette, időpontot egyeztetünk és elvégezzük a kért bekapcsolást.
Hálózat használati szerződést kaptam, mikor fog elkészülni a Hálózat használati szerződés? Hálózathasználati szerződést a mérőhelyi munka elvégzése után küldünk Önnek.
Mennyi időbe telik a földkábel kiépítése? Pontos információval nem tudunk szolgálni, de az igénybejelentéstől számítva általában 6 hónapot vesz igénybe. Ez függ a területi viszonyoktól, a kiépített közcélú hálózat lehetőségeitől és a helyi építési szabályozástól, illetve az időjárási körülményektől.
Hogyan lehet elkezdeni a folyamatot? Szüksége lesz regisztrált villanyszerelőre a folyamathoz. Kérjük keresse fel a meevet.hu felületét, ahol elérhető a regisztrált villanyszerelők listája!
Hol találok regisztrált villanyszerelőt? Regisztrált villanyszerelőt a meevet.hu honlapján találhat.
Szükséges-e szabványosítani a mérőhelyet? Erre az Ön által választott regisztrált villanyszerelő adhat választ a helyszínen történő felmérést követően.
Megkaptam a szerződéseket. Mi a teendőm vele? Kérjük aláírva küldje vissza a szerződéseket az araminfo@opusenergetika.hu címre. A folyamatot ezután tudjuk folytatni.
A földkábel lefektetés elkészült, de nincs még a mérő felszerelve. Mi a teendőm? Hamarosan kiküldjük Önnek a POD igazolást. Kérem vegye fel a kapcsolatot az Ön által választott kereskedővel/egyetemes szolgáltatóval. Itt a POD igazolással tud szerződést kötni. Ezt követően a kereskedő/egyetemes szolgáltató jelez nekünk, majd időpont egyeztető kollégáink keresik Önt.
Mennyibe kerül a teljesítmény bővítése? Amennyiben a fázisonként igényelt névleges áramerősségek összege meghaladja a 32 ampert, akkor az amperenként díja 3.900 Ft + áfa. Ezek pontos összegét a regisztrált szerelővel pontosíthatja. Szeretném felhívni a figyelmét, hogy a regisztrált szerelői tevékenység nem ingyenes, ennek díja eltérhet a szakemberek által adott árajánlat alapján.
Kevés az amperem, lecsapja a biztosítékot. Mi a teendő? Kérem hívja fel műszaki hibabejelentő vonalunkat, amennyiben feszültségingadozást tapasztal!
Telefonszám: 06 80 210 310
Több hete adtam be igénybejelentésem, mennyi a válaszadási határidejük? Az igény beérkezését követen 8 napon belül kell választ adnunk. A folyamat viszont több időt vehet igénybe.
Mikor keresnek időpont egyeztetés miatt? Az aláírt szerződések és az esetlegesen kiállított számlák befizetését követően. Kollégáink 8 és 16 óra között kereshetik Önt vagy meghatalmazottját.
Kinek kell a helyszínen lenni a munkavégzés során? Önnek vagy meghatalmazottjának.
Szükséges-e csatlakozó cserélni, mérőszekrényt cserélni teljesítmény módosításhoz? Ezzel kapcsolatban az Ön által választott regisztrált villanyszerelő adhat tájékoztatást a helyszíni felmérést követően.
Mi a teljes folyamata? Először keresnie kell egy regisztrált villanyszerelőt, ilyen szerelőt a meevet.hu felületén találhat. A regisztrált villanyszerelő a helyszínen felméri a szükséges munkákat. Párhuzamosan a szükséges nyomtatványokat kitöltik és benyújtják irányunkba. Szeretném felhívni a figyelmét, hogy a regisztrált szerelői tevékenység nem ingyenes, ennek díja eltérhet a szakemberek által adott árajánlat alapján. Amennyiben a fázisonként igényelt névleges áramerősségek összege meghaladja a 32 ampert, akkor ennek díja 3.900 Ft + áfa amperenként. Ezek pontos összegét a regisztrált szerelővel pontosíthatja.
Az igény benyújtását, illetve feldolgozását követően szerződést, szükség esetén számlát küldünk a megadott címre. Kiválaszthatja, hogy postai úton vagy e-mailen keresztül kívánja megkapni szerződéseit. Amikor a szerződést visszaküldte.
Hálózat csatlakozási szerződést kaptam, mikor fog elkészülni a Hálózat használati szerződés? Amennyiben kapott számlát befizette, időpontot egyeztetünk és elvégezzük a kért bekapcsolást.
Ki számít védendő fogyasztónak? A szociálisan rászoruló és a fogyatékkal élő ügyfelek.
Az általuk igénybe vehető kedvezményekről és ezek feltételeiről az alábbiakban olvashatnak.
Ki minősül szociálisan rászoruló ügyfélnek? Az a fogyasztó, aki:
- ápolási díjban részesül,
- aktív korúak ellátásában részesül,
- időskorúak járadékéban részesül,
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
- lakásfenntartási támogatásban vagy a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásban részesül,
- otthonteremtési támogatásban részesül,
- nevelőszülő, hivatásos nevelőszülő, aki saját háztartásában neveli a gondozásba helyezett átmeneti vagy tartós nevelésbe vett gyermeket,
- a hitelszerződésből eredő kötelezettségeiknek eleget tenni nem tudó természetes személyek lakhatásának biztosításáról szóló törvény alapján a Nemzeti Eszközkezelő Zrt.-vel bérleti jogviszonyban áll,
- gyermekek otthongondozási díjában részesül.
Milyen szolgáltatást vehetnek igénybe a szociálisan rászoruló ügyfelek?
- Részletfizetés vagy fizetési haladék,
- Előre fizetős mérő használata (a feltöltő kártyás mobiltelefonokhoz hasonlóan működő mérőóra, az előre feltöltött összeg erejéig fogyasztható az energia, a feltöltést az egyetemes szolgáltatójánál intézheti).
Hogyan igazolható a szociális rászorultság? A szükséges nyomtatvány A) és B) részének kitöltésével, vagy A nyomtatvány A) részének kitöltésével és egy hivatalos szerv által kiállított igazolással vagy határozattal a fenti támogatások/jogalapok megállapításának valamelyikéről.
A nyomtatvány
a) részét a fogyasztó tölti ki és az adatok valódiságát aláírásával igazolja.
b) B) részét az eljáró igazgatási szerv tölti ki és hitelesíti.
A dokumentumokat a kitöltés dátumától számított 30 napig fogadjuk el.
Az igazoláshoz szükséges információkat postai úton is eljuttatjuk az érintett felhasználóink részére, ugyanakkor a formanyomtatványok az alábbiakban is elérhetőek:
Mikor minősül valaki fogyatékkal élőnek? Abban az esetben, ha fogyatékossági támogatásban részesül, vakok személyi járadékában részesül, továbbá az a személy, akinek életét vagy egészségét közvetlenül veszélyezteti a villamosenergia-szolgáltatásból való kikapcsolás vagy annak megszakadása.
Milyen a szolgáltatáshoz kapcsolódó kedvezmények illetik meg a fogyatékkal élő fogyasztót? A biztosítható kedvezmények a korlátozottság jellegétől függően az alábbiak lehetnek:
- A fogyatékossági támogatásban, vagy a vakok személyi járadékában részesülő részére, amennyiben a háztartásában nincs olyan személy, aki nem minősül fogyatékkal élőnek, abban az esetben igényelhető:
- mérőleolvasás a felhasználási helyen nem sűrűbben, mint havonta egyszer,
- készpénzben történő számlakiegyenlítés a felhasználási helyen,
- szokásostól eltérő mérőhely kialakítása (könnyebb hozzáférhetőség miatt),
- egyedi segítség a számlaértelmezéshez,
- Akinek életét vagy egészségét közvetlenül veszélyezteti a villamosenergia-szolgáltatásból való kikapcsolás vagy annak megszakadása, az igényelheti
- szünetmentes áramforrás biztosítását.
Hogyan igazolhatja jogosultságát, hogyan igényelheti a kedvezményeket?
- Amennyiben Ön vakok személyi járadékában részesül, abban az esetben kérjük küldje be:
- a mellékelt formanyomtatványt, annak A, B és C részét kitöltve és aláírva, vagy
- a mellékelt formanyomtatványt, annak A és C részét kitöltve és aláírva és egy hivatalos szerv által kiállított igazolást vagy határozatot a járadék folyósításáról.
- Amennyiben Ön fogyatékossági támogatásban részesül, abban az esetben kérjük küldje be:
- a mellékelt formanyomtatványt, annak A, B, C részét kitöltve és aláírva, vagy
- a mellékelt formanyomtatványt, annak A és C részét kitöltve és aláírva, és egy hivatalos szerv által kiállított igazolást vagy határozatot a járadék folyósításáról.
- Amennyiben Ön vagy az Önnel közös háztartásban élő személy életét vagy egészségét közvetlenül veszélyezteti a villamosenergia-szolgáltatás kikapcsolása vagy megszakadása, abban az esetben kérjük küldje be kitöltve a mellékelt formanyomtatvány A és C részét.
Egyik dokumentum sem lehet régebbi 30 napnál.
Kivételt képez a fogyatékkal élő védendő fogyasztói igény esetén a határozatlan időre megállapított szakvélemény/határozat.
Kérelmét postázza a következő címre:
OPTESZ OPUS Zrt., 4002 Debrecen, Pf. 512
vagy vigye be személyes ügyfélszolgálati irodánkba.
Hogyan tudom átutalással rendezni a számláimat? Amennyiben csak a kereskedőtől vagy egyetemes szolgáltatótól kapja a számlát, a módosítást az egyetemes szolgáltató/kereskedő felé kell jelezni. Amennyiben a rendszerhasználati díj közvetlenül az Elosztó Engedélyesnek fizeti, elérhetőségeink egyikén jelezheti a fizetési mód változási igényét.
Van-e lehetőségem csoportos beszedési megbízással fizetni? Jelenleg erre nincs lehetőség. Választhat csekkes vagy átutalásos fizetési módok közül.
Hogyan válthatok e-számlára? Jelenleg e-mailszámla beállítását tudjuk biztosítani. Beállításához e-mailcím megküldése szükséges, amelyre vonatkozóan kéri a számlák küldését.
Számlafizető változást szeretnék bejelenteni, hogy tehetem meg? Amennyiben a rendszerhasználati díj közvetlenül az Elosztó Engedélyesnek fizeti, az elosztó és az Egyetemes szolgáltató/Kereskedő felé is szükséges bejelenteni.
Eltérő számlafizető beállításához a következő linken szereplő Rendszerhasználati díj számlafizető változásának bejelentése nyomtatvány kitöltése szükséges.