Tekintettel arra, hogy az elosztói engedélyes társaság nem változik meg, ezért az általa jogszerűen kezelt adatokat továbbra is ugyanolyan feltételekkel fogja kezelni. Az ügyfélszolgálati tevékenység során a kereskedő a számlázással kapcsolatos ügyekben, míg az OPUS TITÁSZ Zrt. a műszaki ügyekben fog eljárni.
Lakossági ügyfelek Az ügyfélszolgálati változások kapcsán önnek nincsen teendője. Kérjük, hálózati, műszaki ügyek intézésével kapcsolatban ezután az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálatához forduljon.
Minden műszaki, hálózati ügyet az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálatánál tud intézni. Műszaki, hálózati információkat is az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálati csatornáin kaphat. Ilyenek például az áramszüneti értesítések, műszaki igénybejelentések, közvilágítási hibabejelentés, aggregátor használat bejelentése, előzetes igénybejelentés, új bekapcsolás, teljesítményváltozás, szabálytalan vételezés bejelentése, műszaki panaszbejelentés, mérőhelyi munkák. A felsoroltak mellett minden más hálózati érintettségű műszaki ügyet (pl.: HMKE engedélyeztetés) is az OPUS TITÁSZ Zrt.-nél intézhet 2023. október 1. után. Az ügyintézéshez szükséges nyomtatványok letölthetők weboldalunkról, de elérhetők a személyes ügyfélszolgálati irodánkban is.
A számlázással kapcsolatban nem történik változás. Továbbra is az egyetemes szolgáltatójával, villamos-energia kereskedőjével kötött szerződése alapján történik az energia díjak és rendszerhasználati díjak számlázása. A számlázással, számlareklamációval, ügyfélcserével, szerződéskötéssel, azaz az egyetemes szolgáltatással kapcsolatos kérdésekkel, havi mérőállás diktálással továbbra is egyetemes szolgáltatóját/kereskedőjét keresse. Például, ha Önnek az E.ON az egyetemes szolgáltatója, akkor továbbra is tőlük kapja majd a számlákat.
Tartozás miatti kikapcsolás esetén a tartozás megfizetését az Egyetemes szolgáltató/ Kereskedője felé kell jeleznie, a visszakapcsolási díj kiegyenlítését pedig ezzel egyidejűleg az OPUS TITÁSZ Zrt.-nél jelezheti.
Az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálata az alábbi személyes és digitális csatornákon lesz elérhető:
Személyes ügyfélszolgálati irodák:
- 4030 Debrecen, Híd utca 1.
- 5000 Szolnok, Thököly út 79.
- 4400 Nyíregyháza, Debreceni út 102.
Nyitvatartás:
H-K-Cs-P: 8:00-14:00; Sze: 8:00-20:00
előzetes időpontfoglalás szükséges
Telefonos ügyfélszolgálat: 06 52 569 400
- Műszaki információs vonal: H: 8:00-20:00; K, Sz, Cs, P: 8:00-16:00 óráig érhető el.
- Műszaki hibabejelentő vonal a nap 24 órájában: 06 80 210 310
Online ügyfélszolgálat: www.opusenergetika.hu Önkormányzatok 2023. október 1-től minden műszaki, áramhálózati ügyet kizárólag az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálatánál intézhetnek.
A számlázásban nem történik változás. Szerződéskötéssel, számlázással, számlareklamációval és ügyfélváltozással kapcsolatos ügyek intézésében továbbra is egyetemes szolgáltatójuk vagy kereskedőjük az illetékes. Az energiadíjak és rendszerhasználati díjak számlázása a villamosenergia-kereskedőjükkel kötött szerződése alapján történik.
Az önkormányzatok számára külön hibabejelentő vonallal rendelkezünk: 06 80 286 100, amely a nap 24 órájában elérhető.
Személyes ügyfélszolgálati irodák:
- 4030 Debrecen, Híd utca 1.
- 5000 Szolnok, Thököly út 79.
- 4400 Nyíregyháza, Debreceni út 102.
Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig 8:00-14:00, szerdán 8:00-20:00
Telefonos ügyfélszolgálat:
Műszaki hibabejelentő vonal a nap 24 órájában: 06 80 210 310
Műszaki információs vonal: 06 52 569 400
Önkormányzati műszaki hibabejelentő vonal a nap 24 órájában: 06 80 286 100
Levelezési cím: 4002 Debrecen, Pf. 512.
A telefonos ügyfélszolgálat H: 8:00-20:00; K, Sz, Cs, P: 8:00-16:00 óráig érhető el.
Online ügyfélszolgálat: www.opusenergetika.hu Versenypiaci ügyfelek Akárcsak a többi ügyfelünk, versenypiaci ügyfélként is minden műszaki, hálózati ügyet, mint például mérőhelyi munkák, új bekapcsolás, napelem felszerelés, hibabejelentés, közvilágítási hibabejelentés, aggregátor használat bejelentése, előzetes igénybejelentés, új bekapcsolás, teljesítmény változás, szabálytalan vételezés bejelentése, panaszbejelentés, ezentúl az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálati csatornáin intézhetnek.
A versenypiaci ügyfelek számára (hasonlóan a lakossági ügyfelekhez) sem változnak a szerződéses feltételek, sem az ügyintézés. Szerződéskötéssel, számlázással, számlareklamációval és ügyfélváltozással kapcsolatos ügyek intézésében továbbra is kereskedőjük az illetékes.
Hátralék miatti kikapcsolás esetén a tartozás megfizetését a kereskedőjük felé kell jelezni, a visszakapcsolási díj kiegyenlítését pedig ezzel egyidejűleg az OPUS TITÁSZ Zrt.-nél jelezhetik.
Tekintettel arra, hogy az elosztói engedélyes társaság nem változik meg, ezért az általa jogszerűen kezelt adatokat továbbra is ugyanolyan feltételekkel fogja kezelni. Az ügyfélszolgálati tevékenység során a kereskedő a számlázással kapcsolatos ügyekben, míg az OPUS TITÁSZ Zrt. a műszaki ügyekben fog eljárni.
RHD ügyfelek A rendszerhasználati díjat az OPUS TITÁSZ Zrt. fogja számlázni önnek, az energiadíjakat pedig változatlanul a versenypiaci kereskedője.
Az OPUS TITÁSZ Zrt. által számlázott tételek befizetése történhet:
- postai számlabefizetési megbízáson (csekken);
- pénztári befizetés útján bankkártyával;
- átutalással.
Csoportos beszedési megbízással és inkasszóval történő fizetésre nincs lehetőség.
A rendszerhasználati díjat közvetlenül az elosztónak fizető fogyasztó 2023. október 1-től nem piros (E.ON által kibocsátott), hanem OPUS TITÁSZ Zrt. által kiállított számlát fog kapni.
Azok az ügyfelek, akik az alapdíjat és a teljesítmény díjat külön számlában, előre fizetik a tárgyhóra vonatkozóan, az átállás első hónapjában ezt az előlegszámlát nem fogják külön megkapni, hanem az abban szereplő díjtételeket az első havi számlájukban számoljuk el.
Távmérős ügyfelek Az OPUS TITÁSZ Zrt. ellátási területéhez tartozó mérési pontok adatai egy távleolvasási portálon keresztül elérhetőek, amelyre külön regisztráció szükséges.
A Távleolvasási portálról és a regisztrációról itt tájékozódhat: OPUS TITÁSZ Zrt. Távleolvasási portál
Regisztrált szerelők Műszaki ügyeket új bekapcsolással, bővítésekkel kapcsolatosan az OPUS TITÁSZ Zrt. „Új bekapcsolás, bővítés” OPUS TITÁSZ Zrt. Új bekapcsolás, bővítés (opustitasz.hu) felületen, míg mérőhelyi munkával kapcsolatos igénybejelentéseiket az OPUS TITÁSZ Zrt. „Mérőhelyi munkák igénylése” OPUS TITÁSZ Zrt. Mérőhelyi munkák igénylése (opustitasz.hu) felületen tudják kezdeményezni. Az új bekapcsolás és a bővítés folyamatának indításához az igénybejelentő dokumentumok mellé szükséges csatolni kereskedelmi befogadó nyilatkozatot, melyet ügyfelünk az általa választott egyetemes szolgáltatótól/kereskedőtől igényelhet. Ezen dokumentum hiányában igénybejelentését nem tudja feldolgozni társaságunk.
Az E.ON-nál korábban elindított igényeket nem kell újraindítani, hiszen az E.ON az elindított igényeket átadja az OPUS TITÁSZ Zrt.-nek. Amennyiben hiánypótlást kértek korábban, a hiánypótlásnak az OPUS TITÁSZ Zrt. ügyfélszolgálati csatornáján kell megtörténnie, hiszen 2023. október 1-től az áramhálózati és műszaki ügyekben az OPUS TITÁSZ Zrt. az illetékes.
Az ügyfélszolgálat változásával a plombabontási jogosultság megszerzésének a feltételei, illetve a plombabontási jogosultsággal rendelkező regisztrált szerelők kötelezettségei változatlanok maradnak. Az együttműködési megállapodásban leírtak alapján a leszerelt egyedi sorszámú zárópecséteket az Elosztói Engedélyes részére továbbra is kötelező leadni. A leadás menete változatlan formában fog működni.
Az összegyűjtött plombákat, a kitöltött formanyomtatvánnyal (Igénybejelentés zárópecsét bontásra) együtt, havi egy alkalommal kell leadni a területileg illetékes mérőlogisztikusnak, akik tételesen, sorszám szerint veszi át azokat.
Regisztrált szerelői támogató vonalunk:
06 30 720 4828, amely hétfőtől péntekig 10:00-től 15:00 óráig érhető el.
A zárópecsétek az alábbi helyszíneken adható le, telefonos egyeztetés alapján:
Név Székely Attila
Cím és fogadási időpont Karcag, Madarasi út 54. minden hónap utolsó hete
E-mail cím szekely.attila@opustitasz.hu
Mobil 06 30 378 2658
|
Név Kaló Róbert
Cím és fogadási időpont Szolnok, Verseghy út 3. porta munkanapokon 08.00–16.00
E-mail cím kalo.robert@opustitasz.hu
Mobil 06 30 378 2846
|
Név Kerti Erika
Cím és fogadási időpont Debrecen, Híd u. 10–12. munkanapokon 07.00–15.00
E-mail cím kerti.erika@opustitasz.hu
Mobil 06 30 476 2849
|
Név Ricz Erzsébet
Cím és fogadási időpont Nyíregyháza, Bethlen Gábor u. 53. munkanapokon 08.00–15.00
E-mail cím ricz.erzsebet@opustitasz.hu
Mobil 06 30 747 2677
|
Előre fizetős mérővel rendelkező ügyfelek A számlázásban és feltöltésben nincs változás. A feltöltőhelyek elérhetősége és a feltöltés módja továbbra is változatlan.
Az előre fizetős mérőórákat viszont ezentúl évente leolvassák az OPUS TITÁSZ Zrt. munkatársai, megbízottjai. A leolvasás után ügyfeleink kapnak egy számlát az utolsó feltöltés óta eltelt időszakra vonatkozó időarányos elosztói alapdíjról. Az éves elszámoló számla elkészítésének feltétele az éves leolvasás. Ennek külön költsége nincs. Fontos azonban, hogy a leolvasást követően készül egy elszámoló számla, amelyben az utolsó feltöltés óta eltelt időszak éves elosztói alapdíjának időarányos része kiszámlázásra kerül. A számlán szereplő összeget befizetheti csekken a számla kézhezvételét követően, de ha ezt nem teszi meg, akkor a következő feltöltésnél automatikusan le lesz vonva a feltöltött összegből.
Hogyan változik az előre fizetős mérővel kapcsolatos ügyintézés? A számlázásban és feltöltésben nincs változás.
Az előre fizetős mérőórákat viszont ezentúl évente, az éves leolvasás időpontjában leolvassák az OPUS TITÁSZ munkatársai, megbízottai.
Miért van szükség az előre fizetős mérőórák leolvasására? Az éves leolvasásra azért van szükség, mert az érvényes szabályozás szerint az előre fizetős mérők esetén is kell éves elszámolószámlát készítenie az áramszolgáltatónak. A felhasználási helyek rendszeres ellenőrzése emellett fontos szerepet játszik a nem megfelelő vagy akár életveszélyes mérőhelyek és a szabálytalan vételezés felderítésében is.
Milyen plusz költségem lesz a leolvasás miatt az előre fizetős mérőórámnál? Az éves leolvasás nem jár semmilyen többlet költséggel.
Mit tartalmaz a leolvasás után kiállításra kerülő számla? Az elszámoló számlán szereplő összeget az ügyfél befizetheti csekken, de ha ezt nem teszi meg, akkor a következő feltöltéskor a feltöltött összegből automatikusan levonásra kerül.
A számlán feltüntetésre kerül a következő éves leolvasás időszaka is.
Érinti-e a leolvasás a fennálló tartozások rendezését? A mérők éves leolvasása a fogyasztók esetlegesen fennálló tartozásainak megállapodás szerinti rendezését nem érintik.
Milyen célt szolgál a leolvasás? A felhasználási helyek rendszeres leolvasása az adatpontosítások mellett fontos szerepet játszik a nem megfelelő vagy akár életveszélyes mérőhelyek és a szabálytalan vételezés felderítésében is.
Kérhet-e pénzt tőlem a leolvasó? Hivatalosan megbízott leolvasók, akik OPUS TITÁSZ logóval ellátott formaruhában, leolvasói igazolvánnyal rendelkeznek, a helyszínen nem kérhetnek pénzt.
Amennyiben pénzt kérnek öntől, akkor ál-leolvasóval van dolga. Kérjük, ilyen esetekben mihamarabb értesítse a szolgáltató munkatársait, vagy akár közvetlenül a rendőrséget!
Üzleti ügyfelekre is vonatkoznak az elosztói engedélyest érintő változások? A tiszántúli régióban a hálózatot használó üzleti ügyfeleket is érinti a változás, de a villamosenergia-ellátás változatlan marad.
Versenypiaci ügyfél vagyok a tiszántúli régióban. Mi változik a számlázás során? A versenypiaci ügyfelek számára (hasonlóan a lakossági ügyfelekhez) sem változnak a szerződéses feltételek. Tehát Önnek a villamos-energia kereskedőjével kötött szerződése alapján, változatlanul történik továbbra is az energia díjak és rendszerhasználati díjak számlázása.
Az elosztói engedélyes tulajdonosváltását követően milyen ügyben fordulhatok az OPUS TITÁSZ Zrt.-hez? Az OPUS TITÁSZ Zrt. weboldalán elérhetőek lesznek az áramszüneti értesítések és az egyes ügytípusokra vonatkozó bejelentő, igénylő űrlapok is (pl. a közvilágítási hibabejelentés, aggregátor használat bejelentése, előzetes igénybejelentés, új bekapcsolás, teljesítményváltozás, szabálytalan vételezés bejelentése, panaszbejelentés). Emellett más hálózati érintettségű műszaki ügyek (pl.: HMKE engedélyeztetés) intézését is az OPUS TITÁSZ Zrt. weboldaláról letölthető, vagy a személyes ügyfélszolgálati irodában megtalálható OPUS TITÁSZ Zrt. jelzésű nyomtatványok kitöltésével lehet elindítani a jövőben. www.opustitasz.hu/ugyfelek
Milyen esetekben keressem fel az OPUS TITÁSZ Zrt. honlapját? Mérőhelyi munkákkal és hálózattal kapcsolatos témákban (új bekapcsolás, napelem felszerelés, hibabejelentés). Bővebb információk az OPUS TITÁSZ Zrt. weboldalán elérhetőek. A kitölthető, bejelentő űrlapok különböző ügytípusokra is megtalálja ezen az oldalon: közvilágítási hibabejelentés, aggregátor használat bejelentése, előzetes igénybejelentés, új bekapcsolás, teljesítmény változás, szabálytalan vételezés bejelentése, panaszbejelentés.
Új bekapcsolást, teljesítményváltozást, ideiglenes bekapcsolást érintő ügyekben az ügyfelek és a regisztrált szerelők az OPUS TITÁSZ Zrt. területén a bekapcsoljuk.eon.hu felületét nem érik el. Helyette az OPUS TITÁSZ Zrt. saját weboldalának használata szükséges, az itt található űrlap segítségével indítható az igénybejelentés.
Hol intézhetem személyesen az ügyeimet az elosztói engedélyes tulajdonosváltását követően? Az OPUS TITÁSZ Zrt. nevében és képviseletében az E.ON Ügyfélszolgálati Kft. jár el, ezért továbbra is lehetősége van az E.ON ügyfélszolgálati irodákban intézni ügyeit.
Honnan tájékozódhatok az áramszünetekről? Hol jelenthetem be, ha nincs nálam áram az OPUS TITÁSZ Zrt. területén? Hogyan tudom befizetni a műszaki díjak és az elosztói ügyek költségeit? Az elosztói ügyek költségei továbbra is átutalással és csekkel is befizethetőek.
Hogyan változik az okos mérővel kapcsolatos ügyintézés? Ha Ön okos mérővel rendelkezik, akkor a Mérési Központon keresztül továbbra követheti fogyasztását. Díjmentes regisztrációt követően elérhető az eon.hu/tavleolvasas oldalon.
Számíthatok áramkimaradásra, áramszünetre a tulajdonosváltás miatt Nem, az elosztói engedélyest érintő változás nincs hatással az villamosenergia hálózat működésére.
Folyamatos lesz a szolgáltatás? Továbbra is a megszokott és elvárt színvonalon működik majd az áramhálózat.
Szükséges bármilyen műszaki beavatkozást tenni a belső hálózatomban? Nem, az elosztói engedélyest érintő változás nincs hatással az Ön belső hálózatára.
Az elosztói engedélyes tulajdonosváltása miatt lecserélik a mérőket? Nem, nem fog történni mérőcsere.
Az elosztói engedélyes tulajdonosváltása miatt változik az áram ára? Nem, az áram tarifa változatlan marad.
Az elosztói engedélyes tulajdonosváltása miatt kell keresnem az OPUS TITÁSZ Zrt.-t? Nem, kifejezetten a tulajdonosváltás miatt nem szükséges felkeresnie az OPUS TITÁSZ Zrt.-t.